SELAMAT DATANG KE HALAMAN BLOG UMNO CAWANGAN TAMAN ISKANDAR BAHAGIAN JOHOR BAHRU

Friday, May 15, 2009

NOTA...KAKI?


Kerajaan mungkin akan mengkaji semula kriteria pemberian biasiswa JPA terhadap penerima. Ketika ini biasiswa JPA kebanyakannya di terima oleh kaum Melayu untuk melanjutkan pelajaran di luar negara.
Selepas sistem liberalisasi dalam 27 sektor, mungkin kerajaan juga bakal menetapkan kaedah merit dalam pemberian biasiswa JPA selepas ini. Mungkin ini yang sebaiknya.
Apatah lagi banyak sumber memberitahu, ramai pelajar Melayu yang sedang dan telah menerima biasiswa JPA merupakan orang yang paling kuat menolak Umno. Walhal Umno yang paling kuat mempertahan kaedah pemberian biasiswa JPA selama ini.
Di luar negara, mereka sibuk memburukkan kerajaan, membusukkan nama Umno dan mengagungkan pembangkang. Tapi dalam masa yang sama mereka menanti duit JPA masuk ke dalam akaun mereka pada hujung bulan.
Setelah mereka berjaya atas ehsan dasar membantu Melayu, pelajar-pelajar JPA ini membantu menyokong sistem kesama rataan yang membunuh peluang bakal pelajar Melayu lainnya.

PUTRAJAYA May 14: The Government will review the selection criteria for Public Services Department scholarships, said MCA president Datuk Seri Ong Tee Keat.
He said a meeting would be held among Barisan Nasional component party leaders, the PSD director-general and the Chief Secretary to the Government today.
They will discuss the matter and reconsider rejected cases.
“All four MCA ministers had met with Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak to discuss the cases highlighted to us regarding the selection of PSD scholarship recipients. The same issue was also brought up at the Cabinet meeting. The Prime Minister has agreed to review the criteria,” he told a press conference here yesterday. sumber The Star Online

No comments:

Post a Comment